Voor de openingstijden tijdens de verlofperiode klik hier.

Ons kantoor

In 2016 kreeg ons kantoor op het Nieuw Plein een grondige renovatie.

 

Bij het binnenkomen wordt u vriendelijk begroet door onze medewerkers aan de open balie. Hier kan u terecht voor enkele snelle transacties.

 

Voor een persoonlijk en discreet gesprek hebben we twee afzonderlijke besprekingsruimtes ter beschikking. Ook onze kleine vergaderruimte met interactief scherm.

Erkend agentschap
Axa-Bank

Partners verzekeringen

Onze aanpak

STAP 1: Eerst luisteren, dan deskundig adviseren

Alles begint met een eerste afspraak om een duidelijk beeld van uw verwachtingen te krijgen.  Mensen verschillen immers allemaal van elkaar, en iedereen verdient een persoonlijk advies.

Luisteren en advies verlenen krijgen bij ons voorrang op de verkoop van producten.

 

STAP 2: Klaar voor actie

Op basis van uw persoonlijke wensen en noden gaan we op zoek naar oplossingen op uw maat gesneden.  We vatten dit samen in een duidelijk en concreet geformuleerd advies met de nodige stappen die u kan nemen om tot het beste resultaat te komen.  U geniet van onze persoonlijke begeleiding en ondersteuning om deze stappen in de praktijk om te zetten.

 

STAP 3: Advies: vandaag, morgen en ook daarna

Wij beheren uw dossier in vertrouwen en volgen alles nauwlettend op.  Zo brengen wij u op de hoogte van veranderingen of aanvullingen. Tegelijk kan u altijd met al uw vragen bij ons terecht.

Onze ervaring

  1. Het team van MEFINO wordt versterkt met de komst van een nieuwe collega: Yves Adam. Yves startte zijn carrière reeds in 1994 als bediende in een verzekeringskantoor.  Nadien verwierf hij expertise als commercieel-administratief bediende bij een kredietmakelaar en gedurende 6 jaar ook in een expertisebureau. Na nog eens 7 jaar als verantwoordelijke verzekeringspolissen particulieren binnen een verzekeringsgroep besloot Yves ons team te vervoegen.

    Binnen het team van MEFINO staat Yves in voor het beheer van onze schadeverzekeringen, de dossierbehandeling, schade-opvolging en contacten met zowel onze klanten als onze verzekeringspartners.

  2. De fakkel van het familiebedrijf NV Meuret-Noreilde wordt doorgegeven. Martine geeft haar taken als zaakvoerder door aan haar zoon Christophe en geniet vanaf dan van haar welverdiend pensioen.

     

    Meuret-Noreilde nv krijgt een nieuwe commerciële en administratieve naam: MEFINO bvba. Onder leiding van Christophe, samen met 3 medewerkers begeleiden we onze klanten als het ware van hun eerste bankrekening tot de erfenisregeling.

     

    Daarnaast krijgt ons kantoor, na bijna 20 jaar dienst, een opfrissingsbeurt. We willen bij de herinrichting ook speciaal aandacht besteden aan één van onze waarden: persoonlijk advies. Een open onthaal met mogelijkheden om persoonlijk en discreet samen een gesprek te voeren vormen de leidraad in de geplande inrichting.  Op 26 september 2016 openden de deuren van het vernieuwde kantoor voor het publiek.

  3. Ook Elke behaalt het diploma als zelfstandig verzekeringsmakelaar en neemt de activiteiten in schadeverzekeringen voor haar rekening. Om onze klanten een onafhankelijk advies in verzekeringen aan te bieden wordt het aantal verzekeringspartners uitgebreid (DAS, Generali, …)

  4. Het team van NV Meuret-Noreilde wordt versterkt met Elke Juwet. Na een opleiding bankdiensten gaat de eerste jaren haar verantwoordelijkheid naar de algemene bankdiensten. Ondertussen behaalt Christophe het diploma als Financieel Adviseur bij EFPA (European Financial Planning Association) en breidt onze dienstverlening uit met advies inzake financiële planning.

  5. Het team van NV Meuret-Noreilde krijgt versterking van Christophe Meuret, de zoon van Dirk en Martine. Naast een intensieve opleiding in bank- en verzekeringsbemiddeling vestigt hij zich als zelfstandig verzekeringsmakelaar en neemt voornamelijk de dienstverlening in verzekeringen voor zijn rekening.

  6. Oprichting van de vennootschap NV Meuret-Noreilde met als zaakvoeder Martine Noreilde en haar echtgenoot Dirk Meuret. Samen met een administratieve bediende adviseerde Martine voornamelijk in bankdiensten. Het bankkantoor op het Nieuw Plein kreeg een opfrissingsbeurt. Met de integratie van Ippa Bank en Anhyp in de groep Royale Belge – en de latere overname van de groep door AXA – werd naast de bank ook meer en meer advies in verzekeringsdiensten aangeboden.

  7. Door ziekte van de kantoorhouder valt de volle verantwoordelijkheid van het bankkantoor op Martine Noreilde. Ondertussen besliste Ippa Bank om de lokale kantoren uit te geven aan zelfstandige agenten.

  8. Na 14 jaar dienst in de Brusselse hoofdzetel van het voormalig "Grondkrediet van België" (later Ippa Bank) vroeg Martine Noreilde haar overplaatsing naar eigen streek. Zij startte als bediende in het toenmalig Ippa bankkantoor in Kruishoutem.