Uw kantoor is vandaag geopend van 09:00 tot 12:00.

Binnenkort de overstap naar de nieuwe Crelan bank? Let op voor phishing!

26 April 2024

 

Binnenkort nemen wij als kantoor, samen met al onze klanten, de overstap naar de nieuwe fusiebank Crelan. Fraudeurs zijn altijd op zoek naar een gelegenheid om u te misleiden.  Een fusie tussen twee banken is zo'n moment. Wees dus alert!


Laat u niet vangen!

Ontvangt u een bericht waarin wordt gevraagd 'dringend' te handelen, zoals het aanvragen van een nieuwe kaart of inloggen wegens een probleem met uw rekening? Wordt er gevraagd om een code op uw kaartlezer of paswoord door te geven, via een link in een mail, brief of telefoongesprek?

Weet dan dat het om valse berichten gaat: wij zullen u immers nooit om codes vragen. Reageer niet op zulke berichten maar neem contact op met ons of stuur een mail naar phishing@crelan.be.

 

Enkele tips om te onthouden

  1. Bescherm uw codes voor internetbankieren als uw grootste geheim, net zoals de pincode van uw bankkaart.
  2. Deel ze nooit via e-mail, sociale media, sms of telefoon. Klik ook nooit op links die naar de betaalsite of mobiele app leiden. Wij zullen u nooit via een link om uw codes vragen.
  3. Typ altijd zelf het adres van uw bankwebsite (axabank.be of crelan.be) in via de internetbrowser. Sla het op in uw favorieten. Open homebanking enkel via die beveiligde website(s). Open de mobiele app enkel op uw eigen smartphone.
  4. Als bank zullen wij nooit toegang tot uw scherm of computer vragen. Laat uw scherm dus nooit overnemen door iemand die beweert van de bank te zijn. Dit is een methode die fraudeurs gebruiken om toegang te kijgen tot uw persoonlijke en financiële informatie.

 

Een verwittigd man...

Hebt u twijfels over de echtheid van een e-mail, een telefoonoproep, sms, brief of enig ander bericht? Reageer er niet op en neem contact op met ons of mail naar phishing@crelan.be.

 

Toch laten vangen?

Hebt u toch vermoeden dat iemand misbruik maakt van uw bankgegevens? Meld het onmiddellijk via het team Customer Care op het nummer 02 555 92 00. De dienst is elke dag 24/24 uur bereikbaar. Zij geven u de nodige instructies. Natuurlijk staan wij in het kantoor ook klaar om u bij te staan. Laat voor alle zekerheid uw kaarten blokkeren via Card Stop op het nummer 078 170 170. Geen nood, u krijgt dan automatisch een nieuwe kaart toegestuurd.

 

Samen voor een vlotte overgang.

Deel dit nieuwsbericht: